Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zmiany jakie zajdą w nadchodzącym 4 sezonie Rocket Legue
#1
Star 
Lista zmian, które pojawią się wraz z wyjściem 4 sezonu rozgrywek Rocket League:
1. Nowe drzewko rankingowe - społeczność urosła, umiejętności graczy również mają większą rozpiętość, żeby lepiej odzwierciedlać rzeczywisty poziom graczy Psyonix zmienia wygląd i nazewnictwo rang. Nowe drzewko ma też "wizualnie" bardziej odzwierciedlać progres graczy

[Obrazek: sezon4-rocket-league-zmiany.jpg]

2. Redukcja ilości dywizji na poziom z 5 do 4

3. Zmiany w randze Grand Champion - w skrócie Champion od 1 do 3 będzie w 4 sezonie obejmował graczy od Championa 1 do początkowych rang z GC z sezonu 3. Grand Champion w sezonie 4 będzie trudniejszy do osiągnięcia niż po "rekalibracji" w sezonie 3, ale będzie łatwiejszy do zdobycia niż przed "rekalibracją"


4. "Miękki Reset" Rang w sezonie 4 - tak jak w poprzednich sezonach nastąpi reset aktualnej rangi z tą różnicą, że nie będzie ful wipe-a jak w sezonie 3 tylko nowe rangi będą obliczane na podstawie poprzednich sezonów. Nie pogracie już z Kuxirem na starcie sezonu na niższych rangach. Grand Championi z 3 sezonu zaczną mniej więcej od poziomu Platyny, All-Stary i Superstary zaczną z poziomu Golda

5. Skrócenie sezonu rozgrywek - Psyonix otrzymało sporo zgłoszeń, że sezon trzeci trwa zdecydowanie za długo i postanowiło skrócić 4 sezon do czterech miesięcy rozgrywek, jednak nie podają od razu daty zakończenia zostawiając sobie furtkę na przedłużenie tego terminu w zależności od tego jak duże zmiany będą musieli wprowadzić w sezonie 5

6. Zmiany w matchmakingu - z nowym sezonem startuje nowy model systemu rankowania i dobierania graczy w rozgrywce. MMR (Matchmaking Rating) w sezonie 4 będzie się opierał bezpośrednio na skillu gracza.
W poprzednich sezonach wartości były "przybliżone"(estymowane) i posiadały pewne odchylenia(system obliczał skill gracza biorąc pod uwagę czynnik "niepewności" rangi), które wiązały się z pogorszeniem jakości dobieranych graczy.
Aktualnie zarówno MMR jak i ranga opierać się będzie bezpośrednio na skillu gracza bez współczynnika "niepewności". Niesie to ze sobą korzyści:
·         gracze, którzy dotychczas mieli wysoki współczynnik niepewności rangi nie będą więcej dobierani do matchmakingu ze słabszymi
·         gracze szybciej będą awansować do odpowiednich dla ich umiejętności rang
Dodatkowo w najbliższych tygodniach, miesiącach będą testowane różne ulepszenia mające na celu dalszą poprawę matchmakingu. Część z nich pokaże się wraz z sezonem 4. Psyonix chce poprawić:
·         szybkość dobierania graczy
·         matchmaking będzie bardziej inteligentnie dobierał graczy na podstawie popularności trybów w konkretnych regionach. Przykładowo: Jeśli w Twoim regionie jest dużo graczy z konkretnej rangi np. GOLD II szukających meczu w trybie "Dwójek" to gra będzie dobierała graczy z większą dokładnością bazując na ich skillu, podnosząc tym samym jakość spotkań. Odwrotna sytuacja będzie miała miejsce przy małym obłożeniu graczy w nietypowych godzinach.

7.  NEO Tokyo zostaje wycofana z rozgrywek rankingowych i normalnych.
W przyszłości wróci jako standardowa arena. Ta decyzja jest podyktowana uwagami graczy i danymi z narzędzia do markowania aren (like/dislike) które otrzymaliśmy niedawno. Generalnie z danych wynika wszystkim znany fakt, że niestandardowe areny są ogólnie nielubiane i ich przyszłość w kompetytywnych rozgrywkach stoi pod znakiem zapytanie (i dobrze

8. Zmiany w ustawieniu preferencji Aren
·         jeśli połowa graczy na serwerze zdislakuje mapę, ta mapa zacznie się pojawiać w 50% mniej rozgrywek
·         jeśli jeden gracz zlajkuje mapę, a drugi zdislakuje-  mapa pojawi się normalnie
·         jeśli wszyscy gracze na serwerze zdislajkują mapę, nie pojawi się ona wcale

9. Aquadome dostanie update wizualny, ma być mniej błyszcząca i rozpraszająca, a także ma generować mniejsze spadki FPS na słabych komputerach

 
Odpowiedz
#2
Star 
(03-16-2017, 13:26)flex napisał(a): Lista zmian, które pojawią się wraz z wyjściem 4 sezonu rozgrywek Rocket League:
1. Nowe drzewko rankingowe - społeczność urosła, umiejętności graczy również mają większą rozpiętość, żeby lepiej odzwierciedlać rzeczywisty poziom graczy Psyonix zmienia wygląd i nazewnictwo rang. Nowe drzewko ma też "wizualnie" bardziej odzwierciedlać progres graczy

[Obrazek: sezon4-rocket-league-zmiany.jpg]

2. Redukcja ilości dywizji na poziom z 5 do 4

3. Zmiany w randze Grand Champion - w skrócie Champion od 1 do 3 będzie w 4 sezonie obejmował graczy od Championa 1 do początkowych rang z GC z sezonu 3. Grand Champion w sezonie 4 będzie trudniejszy do osiągnięcia niż po "rekalibracji" w sezonie 3, ale będzie łatwiejszy do zdobycia niż przed "rekalibracją"


4. "Miękki Reset" Rang w sezonie 4 - tak jak w poprzednich sezonach nastąpi reset aktualnej rangi z tą różnicą, że nie będzie ful wipe-a jak w sezonie 3 tylko nowe rangi będą obliczane na podstawie poprzednich sezonów. Nie pogracie już z Kuxirem na starcie sezonu na niższych rangach. Grand Championi z 3 sezonu zaczną mniej więcej od poziomu Platyny, All-Stary i Superstary zaczną z poziomu Golda

5. Skrócenie sezonu rozgrywek - Psyonix otrzymało sporo zgłoszeń, że sezon trzeci trwa zdecydowanie za długo i postanowiło skrócić 4 sezon do czterech miesięcy rozgrywek, jednak nie podają od razu daty zakończenia zostawiając sobie furtkę na przedłużenie tego terminu w zależności od tego jak duże zmiany będą musieli wprowadzić w sezonie 5

6. Zmiany w matchmakingu - z nowym sezonem startuje nowy model systemu rankowania i dobierania graczy w rozgrywce. MMR (Matchmaking Rating) w sezonie 4 będzie się opierał bezpośrednio na skillu gracza.
W poprzednich sezonach wartości były "przybliżone"(estymowane) i posiadały pewne odchylenia(system obliczał skill gracza biorąc pod uwagę czynnik "niepewności" rangi), które wiązały się z pogorszeniem jakości dobieranych graczy.
Aktualnie zarówno MMR jak i ranga opierać się będzie bezpośrednio na skillu gracza bez współczynnika "niepewności". Niesie to ze sobą korzyści:
·         gracze, którzy dotychczas mieli wysoki współczynnik niepewności rangi nie będą więcej dobierani do matchmakingu ze słabszymi
·         gracze szybciej będą awansować do odpowiednich dla ich umiejętności rang
Dodatkowo w najbliższych tygodniach, miesiącach będą testowane różne ulepszenia mające na celu dalszą poprawę matchmakingu. Część z nich pokaże się wraz z sezonem 4. Psyonix chce poprawić:
·         szybkość dobierania graczy
·         matchmaking będzie bardziej inteligentnie dobierał graczy na podstawie popularności trybów w konkretnych regionach. Przykładowo: Jeśli w Twoim regionie jest dużo graczy z konkretnej rangi np. GOLD II szukających meczu w trybie "Dwójek" to gra będzie dobierała graczy z większą dokładnością bazując na ich skillu, podnosząc tym samym jakość spotkań. Odwrotna sytuacja będzie miała miejsce przy małym obłożeniu graczy w nietypowych godzinach.

7.  NEO Tokyo zostaje wycofana z rozgrywek rankingowych i normalnych.
W przyszłości wróci jako standardowa arena. Ta decyzja jest podyktowana uwagami graczy i danymi z narzędzia do markowania aren (like/dislike) które otrzymaliśmy niedawno. Generalnie z danych wynika wszystkim znany fakt, że niestandardowe areny są ogólnie nielubiane i ich przyszłość w kompetytywnych rozgrywkach stoi pod znakiem zapytanie (i dobrze

8. Zmiany w ustawieniu preferencji Aren
·         jeśli połowa graczy na serwerze zdislakuje mapę, ta mapa zacznie się pojawiać w 50% mniej rozgrywek
·         jeśli jeden gracz zlajkuje mapę, a drugi zdislakuje-  mapa pojawi się normalnie
·         jeśli wszyscy gracze na serwerze zdislajkują mapę, nie pojawi się ona wcale

9. Aquadome dostanie update wizualny, ma być mniej błyszcząca i rozpraszająca, a także ma generować mniejsze spadki FPS na słabych komputerach

 

Co do tego nowego systemu rang i miękiego resetu: Mam rangę UNRANKED (na jakies stronie ze statystykami pisze mi silver I) i dostaje cały czas ludzi z napisem pod nickiem (nie wiem jak się to nazywa) "SEASON 3 GRAND CHAMPION" i co to ma być?! Starszy system był lepszy...
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości