Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fizyka samochodu w Rocket League
#1
Bardzo przystępnie wytłumaczona fizyka samochodu+piłki (hitbox). Angielski wymagany
Dodatkowo aktualne rozmiary "hitbox" samochodów:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1...=692792643



Odpowiedz
#2
Szczerze powiedziawszy to nic ciekawego się nie dowiedziałem. XD
[Obrazek: 76561198146243096.png]
Odpowiedz
#3
Ja jestem teoretykiem i lubię jak rzeczy są nazywane po imieniu Tongue Po obejrzeniu tego materiału w ramach testu zamieniłem Octane na Batmobila, który ma zdecydowanie dłuższą bryłę i łatwiej wyłapać różnicę w odbiciach tyłem/środkiem/przodem. Jest to bardzo widoczne np. podczas dunkowania lub przy uderzeniach flipem.

W materiale brakuje wyjaśnienia jak działa siła od środka masy na podwozie (dolna część bryły) Dół mocno gasi Smile

Zastanawiam się również czy odległość środka masy od krawędzi bryły pojazdów przekłada się na siłę uderzenia. Przykładowo: Pinch o ścianę Batmobillem nadaje piłce prędkość światła. Żadnym innym samochodem mi się to nie udawało Smile
Odpowiedz
#4
No widzisz, a ja dla odmiany jestem kinestetykiem, muszę dotknąć, aby zrozumieć. Z moich obserwacji, samochodami, które są wyższe, a krótsze, jak np. Octane łatwo wygenerować silny strzał, są super do dryblowania i kontroli piłki, a samochody niskie i długie najlepiej nadają się do gry na ścianie, a szczególnie airdribble. Takie są właśnie moje odczucia, a to jak jest w teorii to dla mnie rzecz drugorzędna. Co programista to inne podejście do tematu. W każdym razie, aby znaleźć "swoje" autko, trzeba po prostu grać, trenować i je wyczuć. Jak ostatnio oglądałem Kuxira97 to on jak gra Breakout-em sporo się kręci i czaruje na boisku, jak przełącza na Octane to wygląda to zupełnie inaczej, dużo na ziemi, mniej ścian, dużo powershotów.
[Obrazek: 76561198146243096.png]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości