Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aeriale
#1
Macie tu proste porady jak wykonywać aeriale. 


1. Tak, na kontrolerze gra się łatwiej, lecz myszka z klawiaturą nie skazuje cię na granie w prospect league. 

2. Kamera na piłce czy na aucie? To zależy od indywidualnych preferencji, jednak większość pro graczy podczas wykonywania aeriala korzysta z kamery zablokowanej na piłce

3. Ustawienie się na odpowiedniej pozycji przed rozpoczęciem aeriala jest podstawą sukcesu. Musisz mieć przegląd pola, aby wiedzieć czy przeciwnik jest już w powietrzu, przez co nie da Ci odbić piłki. Ustawienia nie nauczysz się z dnia na dzień, doświadczenie odgrywa tu kluczową rolę (oczywiście musisz też myśleć). Podczas gier nie rozpoczynaj aeriala jeżeli  jesteś ostatnim obrońcą, na dodatek źle ustawionym (w większości przypadków kończy się to utratą bramki)

4. Rozpocząć aerial możesz na dwa sposoby. Pierwszy: skaczesz, podnosisz nos do góry, korzystasz z boostu aby przybliżyć się do piłki, a na koniec uderzasz (jeżeli faza lotu nie trwała zbyt długo możesz wykorzystać drugi skok aby mocniej uderzyć piłkę, zmienić kierunek lotu lub wyprzedzić rywala). Drugi sposób różni się użyciem drugiego skoku zaraz na początku aeriala. Skaczesz, nos do góry, boost i drugi skok przy jednoczesnym wciskaniu boosta. Uwaga: Podczas wykonywania drugiego skoku nie dotykać gałek odpowiadających za kierunek jazdy, gdyż powoduje to obrót o 360 stopni w powietrzu, inaczej mówiąc nie udany aerial. 
Pozwala to na znaczne szybsze wzbijanie się w górę, co przekłada się na wyprzedzenie rywala w wyścigu po piłkę (oczywiście przeciwnik też będzie z tego korzystał, jednak wczesne użycie tego drugiego skoku pozwoli Ci na równą walkę z nim w powietrzu).
Staraj się podczas lotu jednocześnie nie skręcać i używać doładowania. Przekłada się to na znaczące utrudnienia w kontroli auta.

5. Aeriale najlepiej jest trenować na ......... treningu od aeriali xD. Zacznij od najniższego poziomu trudności. Priorytetem powinno być trafienie w piłkę, gdy opanujesz już to, wtedy staraj się trafić piłką do bramki. Dopiero później możesz odpalać wyższe poziomy trudności. Graj normalne gry, staraj się wykonywać aeriale. 

6. Podczas czekania na wyszukanie przeciwników, odpalaj trening aeriali. Po pewnym czasie zaczniesz "czuć piłkę"

7. Trafiasz do bramki na najwyższym poziomie trudności? Możesz śmiało zaczynać walkę w powietrzu na rankedach.


W niedalekiej przyszłości zamierzam wrzucić film instruktażowy dotyczący aeriali.
Mam nadzieję, że pomogłem. Wszelkie zastrzeżenia i pytania dotyczące tych kilku porad proszę umieszczać w komentarzach.

Dziękuję za przeczytanie "poradnika" i do zobaczenia na boiskach rocket league.
[Obrazek: 76561198174677183.png]
Odpowiedz
#2
Bardzo fajny poradnik, z pewnością przyda się wielu osobom początkującym. Brakuje tylko jednej rzeczy, którą powinien wiedzieć każdy kto zaczyna swoją przygodę z Rocket League. Domyślne ustawienia przycisków kontrolera nie zdaje egzaminu jeśli chodzi o aeriale i dobrze jest pozamieniać parę rzeczy zanim się zacznie grę, żeby nie wyrobić sobie złych nawyków. Po opanowaniu technik aerialów, o których pisze LiptON, przyjdzie czas na naukę air rolli w powietrzu. Air roll umożliwia obrót w powietrzu według osi idącej wzdłuż samochodu, czyli zamiast skręcania w powietrzu w lewo lub w prawo, będziemy robić beczkę. I często podczas tego manewru powietrznego będziemy potrzebowali użyć boosta. Domyślnie air roll jest ustawiony pod kwadrat (na kontrolerze PS4), a boost pod kółko. I teraz weź tu bądź sprytny i kontroluj dobrze te dwa przyciski na raz. Dlatego, jeśli jeszcze nie zmieniliście ustawień przycisków, zalecam to zrobić jak najszybicej i przyzwyczaić się do nowego układu. Ja osobiście zamieniłem air rolla oraz powerslide z kwadratu na L1, dzięki temu mogę driftować i robić beczki w powietrzu jednocześnie używając boosta (nie zapomnijcie zmienić przycisku wywołującego tabelę wyników z L1 na kwadrat). Jest też opcja aby przypisać boosta pod L1, też ponoć zdaje egzamin. Kombinacji parę się znajdzie. 
 
Korzystając z okazji, jako że udzielam się już w tym wątku, chciałbym dorzucić swoje dwa grosze co do porad o wykonywanie aeriali. Po ogarnięciu wskazówek przytoczonych przez autora postu, proponuję następujące:
 
1. Obczaj latanie tyłem ziom
 
"Ale po co tyłem, podły? Przodem nie mogę?" - zapytasz. Jasne, przodem można i sam najczęsciej tak latam, ale latając przodem uderzasz piłkę podwoziem samochodu, co skutkuje bardzo słabym strzałem/podaniem/etc. Uderzenia piłki dachem są znacznie mocniejsze. Jeśli umiesz latać przodem, nauka latania tyłem przyjdzie szybko. Idź do Free Play, ustaw się w bramce, skocz, unieś dziub do góry, a następnie za pomocą air rolla ustaw się tak, że będziesz skierowany dachem do przeciwnej bramki. I leć. Łatwo z początku nie będzie, bo wszystko będzie na odwrót - dając gałkę w lewo polecisz w prawo, dając gałkę w prawo polecisz w lewo, dając gałkę do przodu... no sam zobaczysz, niezłe jaja. I hasaj tak sobie wesoło od bramki do bramki, aż będziesz w stanie przelecieć całe boisko w ten sposób bez problemu. Następnym krokiem będą próby trafienia w piłkę w treningu aeriala na pozimie rookie, potem pro, potem all-star. Jeśli będziesz w stanie skierować piłkę mniej więcej w stronę bramki to będzie dobrze, nie przejmuj się jeśli nie będziesz zdobywał goli. I myk, będziesz mistrzem.
 
2. Kopnij ją z czuba. 
 
Nie wiem jak wy, ale jak ja byłem mały to zdarzało mi się grać w piłkę nożną z kolegami. Techniki kopania byłe różne - wolej, z wewnętrznej częsci stopy, z zewnętrznej itd. Ale jedna technika była tak zniesławiona, że nadmierne używanie jej wystawiało cię na pośmiewisko przed rówieśnikami i ogólnie dostawałeś tytuł kaleki życiowej, co nawet w piłkę nie umie grać (nie żebym wiedział z doświadczenia, kolega mi powiedział). A mianowicie techniką tą było kopanie „z czuba”, czyli palcami stopy, na baletnicę. I jak to się w piłce nożnej nie przydaje, tak w Rocket League będzie twoim zbawieniem! Uderzenia nosem samochodu są uderzeniami najmocniejszymi. Dlatego lecąc na piłkę w powietrzu, dobrze jest sobie wyrobić nawyk uderzania jej dziobem. Idź do treningu aeriala na poziomie rookie, leć do piłki (przodem albo tyłem, jak chcesz, ja ci życia układać nie będę) i jak się już będziesz do niej zbliżał przechyl samochód tak, aby uderzyć w nią z czuba. I rób tak często, niech ci to w krew wejdzie, bo się przyda. Jak to już opanujesz to potem poziom pro, no i w końcu all-star. Piłki na all-starze latają wysoko, dobrze jest się nauczyć skierować je z wysokiej pozycji w kierunku bramki.
 
3. Ćwicz air rolle ile wlezie
 
Sam zacząłem dopiero niedawno, ale efekty już widać. Air roll FTW! Idź do treningu aeriala na poziomie rookie, wyskocz w powierze i obróć się do piłki plecami (tak jak ćwiczyłeś swoje latanie tyłem) i leć do niej. Cały myk polega na tym, że przez cały lot masz mieć paleć na przycisku odpowiedzialnym za air rolle (w moim przypadku L1). Czyli nie ma już latania w lewo i w prawo, jest tylko beczkowanie. Nauka kontroli nad samochodem w taki sposób jest przydatna w wielu sytuacjach w grze, zwłaszcza przy próbie strzału na bramkę z jakichś dziwnych kątów. Jak zwykle, na początek spróbuj w ogóle trafić w piłkę. Następnie spróbuj ją kierować do bramki. Potem przejdź na poziom pro, a jak to opanujesz, to all-star.
 
4. Naucz się uderzeń od ściany
 
Jeśli potrafisz przewidzieć jak piłka się odbije od ściany, masz duże szanse na wygranie. Jesteś wtedy w stanie dotrzeć do piłki przed przeciwnikiem, wzbijasz się w powietrze zanim ta w ogóle dotknie odbije się od ściany nad bramką, a jak tylko się odbije to twój samochód przekierowuje są wprost do bramki przeciwnika. Idź do Free Play, stań w jednej bramce, rozpędź się i uderz piłkę tak, aby uderzyła w ścianę nad drugą bramką. Na początek uderzaj na wprost, łatwiej wtedy przewidzieć trajektorię piłki po odbiciu. Jak już piłkę uderzysz, zwolnij trochę (powinieneś jechać przy maksymalnej prędkości w momencie uderzenia piłki) i wyskocz w powietrze, leć za piłką i postaraj się skierować ją w kierunku bramki tuż po tym jak odbije się od ściany. Powtarzaj to codziennie, aż zacznie wychodzić. Następnie uderzaj piłkę lekko w bok, wtedy nieco trudniej ocenić jak się odbije (tylko nie przesadzaj, celuj gdzieś nad bramką, a nie w róg boiska). Jak tę technikę opanujesz w dobrym stopniu, nadejdzie czas użycia jej w meczu. A jeśli uda ci się takie coś w meczu (i jesteś gdzieś na poziomie Challengera) to gwarantuję, że czat wypełni się wiadomościami „Wow!”, „OMG!”, „Nice shot!”, a przeciwnicy zwyzywają cię od smerfów.
 
Ale pamiętaj o punkcie 3. Rób te air rolle! Odkąd ja zacząłem ich trening, znacznie łatwiej jest mi wykończyć takie piłki.
 
Prezentacja: https://gfycat.com/TornViciousAzurewingedmagpie
Jak widać, uderzam piłkę w kierunku bramki, już w tym momencie staram się ocenić jak się ona odbije od ściany. Będąc dobrze ustawionym, wyskakuje w powierze i lecę za nią. Cały czas będąc w powietrzu używam air rolla i ustawiam samochód tak, aby jego dach był skierowany w stronę bramki, dzięki czemu piłka po uderzeniu poleci w tym właśnie kierunku. Jedyną szansą na obronę w tym przypadku, jest uderzenie piłki zanim ta uderzy w ścianę. Ale jak widać piłka leci zbyt wysoko żeby bramkarz ją sięgnął co skutkuje straconym golem. Na moją korzyść piłka uderza tuż nad poprzeczką, a takie piłki łatwo wykończyć po paru godzinach treningu. Jeśli piłka poleciałaby wyżej musiałbym zwolnić przed wyskokiem, aby zdążyć wzbić się wystarczająco wysoko w powietrze. Poza tym, im wyższa piłka, tym trudniej skierować ją do bramki. Piłkę, która odbija się tuż nad poprzeczką, można uderzyć będąc bardzo blisko bramki. Natomiast piłce wysokiej należy pozwolić odlecieć od bramki, aby mieć wygodny kąt do strzału. A im dalej jesteśmy zmuszeni piłce oddalić się od ściany, tym trudniej przewidzieć jej trajektorię.
 
Mam nadzieję, że powyższe wskazówki się wam przydadzą i już niedługo będziecie w stanie zaskoczyć swoich przeciwników nieprzeciętnymi aerialami, czego wam serdecznie życzę (no chyba że gracie przeciwko mnie, wtedy się tak nie rozpędzajcie, okej?).
 
Podły się odmeldowuje. 
[Obrazek: podlywiesniak.png]
Odpowiedz
#3
ja się nieźle namęczyłem, zanim zacząłem ogarniać aeriale, o dziwo mi pomogła zmiana kamery na widok na aucie
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości